Matej Čepin, Prečudoviti vrtovi gospe R.

Matej Čepin je celjski umetnik, ki se je slikanja naučil z marljivostjo in srcem. Utrjen je v vseh umetniških slogih. Navdušen nad starimi mojstri klasične umetnosti in neobremenjen z umetniškimi stili, je njegovo slikarsko polje v likovni umetnosti veliko bolj odprto.

Umetnik najprej določi motiv upodobitve, šele nato se odloči za slog, ki ga bo uporabil za slikanje. Njegove slike so narejene v mešanih stilih, s katerimi je ustvaril čisto svoj slog, ki je  prepoznaven za umetnika. Tako Matej Čepin dokazuje, da je dober slikar. Na ogled so slikarska dela, ki so sestavljena iz različnih serij: Head II je le ena slika iz serije glav, kjer gre za metaforo speče glave, ki razmišlja o času in prostoru v katerem se nahaja; glava kot metamorfoza misli sodobnega človeka. Poljub v vrtu je slikarsko delo iz serije Poljubov, kjer se Čepin ukvarja z misterioznostjo poljuba (npr. Judežev poljub izdaje). Prečudoviti vrtovi gospe R., slika, ki nosi prav ta izbran naslov, je upodobljen možakar, obrnjen s hrbtom proti nam, se sprehaja pred visoko leseno ograjo za katero je vrt: gre za prispodobo naše notranjosti, ki je prikrita a vseeno, če pokuka kdo vanjo jo lahko spozna. “Oltarna” slika z naslovom Eden vrt v… ponazarja izpirjenega moškega (voyeur-ja) z razgaljenim udom, ki je odraz časa, vsiljevanja stvari, slika nosi večplastno zgodbo.

Umetnik nerad razlaga o umetniških delih, raje prepušča kritiko opazovalcu. Naslovi kot so Naj ti povem resnico o Rdeči kapici, prasica je vzpodbuda za razmišljanje, da je treba na zadeve velikokrat pogledati iz drugega kota. Moralna zgodba: a je volk požrešnež, je res tako? ali je kriva Rdeča kapica, ker je zaupala popolnemu tujcu, sredi gozda, naslov njene babice?

Impresionistično upodobljene pokrajine, so z dodajanjem smole, voska, žebljev, tkanine, ali celo osjega gnezda še dodatno materializirane in postanejo čudovite krajine, osrediščene z osamelimi, idejo absurdnosti zbujajočimi podobami, ki poudarjajo anti-socializacijsko morbidnost moderne družbe ter njeno splošno izkrivljenost in popačenost iluzije realnosti. Umetnik z velikim formatom slike in materializirano pokrajino ter realistično figuro doseže prav ta efekt, da ko stopimo pred umetnino, postanemo opazovani (ali nas gleda Mož na drevesu ali nas vodi Beli zajček), umetnik nas hoče opozoriti, da ni vedno vse tako, kot mislimo.

Slika z naslovom Snow man je kader iz filma Tujec na vlaku, Alfreda Hitchoka. Sneženi mož, ponazarja misterioznost, kdaj se bo premaknil, hkrati pa kukanje skupine ljudi skozi zaveso ponazarja radovednost, saj velikokrat radi opazujemo in sodimo druge. Matej Čepin je filmofil, ljubitelj srhljivk, tako kot v likovni umetnosti navdušen nad starimi mojstri. Zgodbe, ki jih gradi v svojih slikah so navdih starih kultnih filmskih režiserjev Davida Lyncha, Alfreda Hitchoka in Davida Cronenberga in je tudi ljubitelj starih misterioznih avtorjev literature, kot je Franc Kafka.

Nina Jeza, Artists&Poor’s

 

Matej Čepin (1977, Celje) se je doslej predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah ter za svoje delo prejel več nagrad, med drugim 2. nagrado na 4. bienalu slik malega formata v Ljutomeru ter Veliko nagrado slikarskega Ex – tempora v Piranu. Živi in dela v Celju.

KiBela, Ulica kneza Koclja 9, Maribor